De flesta anser väl att biståndsverksamhet ska bedrivas på ett effektivt sätt, så att så mycket som möjligt av resurserna ska nå fram till mottagarna. När det gäller EUs hantering av konsult- tjänster är det långt kvar till detta önskemål. Detta anser debattören Olof Hesselmark som här berättar om sina erfarenheter som konsult inom biståndsbranschen.
Den här artikeln finns bara i pdf-format. Klicka på bilden för att läsa hela texten.

Detta är en debattartikel. Skribenten svarar för analys och åsikter i texten.
Vill du svara på debattartikeln eller är det något i texten som inte stämmer? Kontakta oss på opinion@fuf.se
Av: Olof Hesselmark
Olof Hesselmark är pensionerad ekonom och datavetare som tidigare arbetade med IT och management, bland annat bodde han och arbetade i fyra afrikanska länder under 12 år. Idag är Olof konsult med spe- cialitet på ekonomiska frågor om telekom i Afrika.
Publicerad: 28 september, 2011
Relaterat