Årsmötet blir digitalt

OBS! NYTT DATUM – FUF:s Årsmöte 2020

På grund av Covid-19 har FUF beslutat att skjuta fram årsmötet till den 31 mars, kl 18:00-19:00 och ha mötet helt digitalt, där ingen träffas fysiskt.

Hur kommer mötet gå till?
Vi kommer använda oss av programmet Zoom (guide skickas ut till anmälda deltagare), som är en videotjänst, där alla eller några delar sin video i realtid och kan kommunicera med varandra, med en ordförande som styr och delar sin video under hela mötet.

Vad krävs av mig som medlem?
Du behöver ha tillgång till en dator eller laptop med internet, gärna med tillgång till webbkamera och mikrofon, men det är inget krav, då du kan lyssna och rösta utan. Zoom fungerar även i en smartphone, men rekommenderar att använda en större skärm.

Det kommer även kräva en del tålamod och överseende, då alla har olika förutsättningar/digitala kunskaper och detta är en ny metod som kansliet och styrelsen inte provat innan.

Behöver jag anmäla mig?
Ja, för att få tillgång till Zoom behöver du anmäla dig senast söndagen den 29 mars till fuf@fuf.se. Den 30 mars får alla anmäla detaljerade instruktioner och guider om hur Zoom och mötet kommer fungera. Alla blir rekommenderade att logga in i Zoom minst en halvtimme innan start för att kolla så allt fungerar, bekanta dig med programmet och ha chansen att kontakta kansliet för teknisk support om något inte fungerar.

Jag är inte van vid teknik, kommer jag klara detta?
Ja,  Zoom är ett enkelt program, men skulle du tycka att det är svårt eller får problem kan du kontakta kansliet för teknisk support, detta gör du genom att skriva till matilda.andren@fuf.se eller ringer 0704-71 90 72 .

Om årsmötet
FUF är en medlemsorganisation och årsmötet är dess högsta beslutsfattande organ. Alla FUF-medlemmar har rätt rösta om organisationens utveckling och framtid under årsmötet. Motioner ska vara FUF tillhanda senast 10 mars. Motioner skickas per mejl till fuf@fuf.se eller per post till: Föreningen för Utvecklingsfrågor, Ehrensvärdsgatan 4, 112 35 Stockholm.

Samtliga årsmöteshandlingar och dagordning finns här.

Dela det här: